2011. szeptember 10-én Berettyóújfalu 1. posta közösségével kirándulást szerveztünk a Bihar megyében található Szigethegységbe. Átlépve a határon, idegenvezetőnk Nagyvárad történetét ismertette. Látogatást tettünk az 1975-ben felfedezett, 1,5km hosszú Medvék barlangjában. A környéken egyedül itt találtak barlangi medve csontmaradványokat.

A parkolótól a barlang bejáratáig árusok sorjáztak. A kirakodóvásárban mindenki találhatott magának egy-egy medvés vásárfiát, vagy végigkóstolhatta, haza is vihette az itt fellelhető pálinkafajtákat, többek között a híres áfonya pálinkát.

Megtekintettük a magánkézben lévő kiskoh-i néprajzi múzeumot, ahol békésen elfér egymás mellett a Cadillac és a cigányszekér, a háziszőttes és a gőzgép, a telefonközpont és az autógumiból készült bocskor.

Sétáltunk Biharfüreden, az 1102m magasan lévő turistaparadicsomban, ahol jólesett inni vagy arcot mosni a csodaforrás jéghideg vizében.

Megpihentünk a Sasok szérűjén. A Sasok szérűje a Kishavas egy oldalágán levő tisztás 1330m magasságban, amit körös-körül festői fenyves-liget övez.

A hosszú buszozás közben idegenvezetőnk Bihar vármegye történelmének ismertetésén túlmenően remek székely viccekkel szórakoztatott bennünket.

Meglátogattuk a Nagyváradtól mintegy 8km-re található Félix-fürdőt, ahol megcsodálhattuk a gyönyörű tündérrózsákat.

A Tavirózsa-tó – Európában egyedülállóan – egy természetesen fenntartott botanikai központban található a Félix üdülőhelység központjában, mely természetvédelmi terület.

Útban hazafelé, kirándulásunk végeztével még megálltunk Nagyváradon.

Idegenvezetőnk bemutatta a város turisztikai jelentőségeit.

A Szent László Székesegyházat már nem tudtuk teljes egészében megtekinteni, mert ott éppen egy esküvőt rendeztek.

A kiránduláson olyannyira jól éreztük magunkat, hogy hazafelé már egy jövő évi utazást tervezgettünk. Buszvezetőnk ajánlatait nagy érdeklődéssel hallgattuk.

Ugyanakkor nagy várakozással tekintünk a hamarosan megrendezendő családi sportnap elé, amikor is remélhetőleg hasonlóan szép időjárás fogad bennünket.