Jómagam nem futok régóta, sőt, nem is gondoltam volna, hogy bolondja leszek a futóversenyeknek! Két éve hallottam először erről a Pécs-Harkányi versenylehetőségről, amelyben a Keleti Postás SE is lehetőséget kap, hogy a dunántúliakhoz csatlakozhasson és megmutathassuk magunkat, A POSTÁSOKAT!!!!

Először (2015-ben) még csak ismerkedtem a versennyel és váltótag voltam a miskolci csapatban. Akkor, az esti közös vacsorán mondtam, hogy lehet, hogy jövőre megpróbálom egyéniben is, látva a sok elszánt postás kollégát, akik már évek óta rendszeresen járnak ide (van, aki messzebbről is, mint mi). 2016-ban a verseny kiírásakor végül is rászántam magam, hogy felkészülök a 25km-re! Akkor még nem futottam ilyen sokat, így ez kihívás volt számomra, hogy vajon sikerül-e? Lesz-e holtpontom, hogyan fogom bírni…..Sikerült. Örültem. Célom az volt, hogy 2.30 alatt teljesítsem. (2.27 lett). Ettől kezdve már nem volt kétséges, hogy indulok-e jövőre. Persze ez a keleti futótársakon is múlott, hogy vállalják-e ismét és megszervezik-e egyesületi részről ezt a nagy utazást! Szerencsére igen.

Nem álltam le, a téli nagy mínuszokban is futottam. Részt vettem néhány kisebb terep futóversenyen, hóban, fagyban, szélben. Úgy éreztem sikerült a felkészülésem.

Szombaton megérkeztünk Pécsre, szikrázó napsütésben, 17fokban. Miután elfoglaltuk a szállásunkat, elindultunk felfedezni a várost. A TV toronyból indultunk a gyönyörű napsütésben a hegyoldalon lefelé, majd a főtéren is időztünk kicsit. Csodálatos a város! Végül a közös vacsora helyszínére siettünk, ahol ismét találkozhattunk rég nem látott futótársainkkal. Most kevesebben voltunk az előző évekhez képest, de Végső Feriék annál nagyobb örömmel fogadtak bennünket. Megkaptuk a pólóinkat, rajtszámainkat, okleveleinket, majd, mint az előző években, ismét egy finom vacsorát fogyasztottunk el.

Másnap, a verseny napján borult égboltra és egy kis esőre ébredhettünk. Nem baj, legalább nem tikkadunk ki a szokatlan melegben! Szerencsére az eső a verseny idejére elkerült minket, így ideális futóidőben, kb. 12 fokban, most szélmentesen futhattunk! A rajnál találkoztunk a szokásos 10.30-as időben, hogy legyen közös kép a POSTÁSOKRÓL az egyforma kék Dpse-s pólónkban. Majd izgatottan vártuk a rajtot. 11-kor el is dörrent a pisztoly és nekivághattunk a 25km-nek. Sok induló volt, közel 900. A szervezés ismét nagyszerű: A kereszteződésekben, a körforgalmakban rendőrök vigyáztak ránk, hogy a kocsik ne jöjjenek a fogalomba. Illetve az autósok is óvatosabban haladtak, nehogy elüssék a sok-sok futót. A frissítőpontok a legjobb helyeken voltak, pont ott, ahol már szükség van egy kis vízre. De volt egy-két egyéni frissítés is, amit bárki igénybe vehetett. A sok szurkoló nagy lelkesedéssel hajrázott nekünk a településeken.

Talán a kellemes időnek is köszönhetően, én rettentően élveztem a futást. Már az elején felvettem egy elég gyors tempót (magamhoz képest), amit tudtam is tartani. Sőt a középső szakaszon, a sík részen még kicsit gyorsabb is volt néhány kilométerem. Persze azt is tudtam, hogy mi vár rám Szalánta és Túrony után, hogy ott lesz az a két hosszú és meredek emelkedő, amit elég nehezen tudtam legyűrni. De most sikerült! A tempóm ugyan sokat lassult, de most legalább nem sétáltam bele, mint az előző években és még maradt elég erőm is, hogy visszagyorsuljak az utolsó km-ekre! A célt most áthelyezték máshová, de így jobban látható volt minden befutó! Mikor megláttam az órát, nem akartam hinni a szememnek……reméltem, hogy 5 maximum 10 percet tudok javítani a tavalyi időmhöz képest. Ehhez képest: 2.06.14 lett a befutóidőm. 20percet javítottam!!! Sőt ezzel az idővel abszolút női 15. lettem! A célban vártak a saját szurkolóink, ill. házigazda szervezőnk Végső Feri. Megkaptuk a szép érmünket is! Sőt most óriási kondér babgulyás várta a futókat! Nemsokára az eső elkezdett esni, de ez már minket nem zavart. Még a harkányi fürdőben letusoltunk, most nem fürdőztünk. Kellemes fáradtsággal és jól eső érzéssel indultunk haza a hosszú úton és meséltük egymásnak az élményeinket.

Remélem jövőre is eljuthatok erre a versenyre!
Hajrá DPSE és KPSE!!! Hajrá Postások!!!