Villány, 2022. október 1.

Érkezésünkkor az időjárás kissé keresztül húzta számításainkat, mivel esett az eső, és a felhők csak 15 órától kezdtek felszakadozni, de ezt követően csodás napsütéses délután vette kezdetét.

A tervezett programok sorrendjét ezért fel kellett cserélni, a délutánra tervezett GÁL Pince Bormúzeum látogatást vettük programjainkban előre, hogy az esős időszakot fedett helyen töltsük. Ezen időszakban Villányban vörösbor-, gasztro- és hagyományőrző fesztivál zajlott, így megtekinthettük a nagyszabású szüreti felvonulást, ahol a helyi és környékbeli borászok és hagyományőrzők vonultak fel. Lehetőség volt a kézműves- és gasztrovásárban egy kis darabot elhozni Villányból.

Az eső elálltával elindultunk a Templom-hegyi Ammonitesz tanösvény túraútvonalán, mely a város szűk utcáival kezdődött a temető és a templom mellett haladt el, majd szőlőskerteken át jutottunk ki a természetbe. Felmentünk a  Templom -hegyi kilátóba, ahonnan szép kilátás nyílt a városra. Később kisebb csoportokban az Ördögárok-túrát is bejártuk, volt aki gyalogosan, volt aki traktor által vont  pótkocsira szállt, és így tettünk egy körtúrát  a villányi szőlős hegyek között.

Mivel a fesztivál idején érkeztünk, több helyszínen is rendezvények zajlottak a színpadokon, így közkívánatra  tovább maradtunk a városban, s csak 22 óra után indultunk haza a busszal.

Vőneki Gáborné
Kiskunmajsa posta és sportkörzet vezetője