Szarvas, 2021. június 12.

Egy régóta várt, szuper, buszos kiránduláson vettünk részt június 12-én a KPSE szervezésében. A kirándulni vágyókat a Szabolcs és Hajdú megyéből sodorta össze a pandémia utáni kimozdulás újbóli lehetősége.

Utazásunk célja a Szarvasi Arborétum volt, ahová kicsit korán, kicsit döcögős úton, de annál jobb hangulatban érkeztünk meg.

A kis csapatunk hamar szétszóródott az Arborétum területén. Rengeteg, számunkra ismert és ismeretlen fát, bokrot megcsodálhattunk. Láttunk vasfát, mocsári ciprust, óriási tölgyeket és különböző méretű mamutfenyőket is. Az óriás hegyi mamutfenyő, a maga 36 méter magasságával különösen gigantikus látványt nyújtott, ahogy fényképezve előtte álltunk. Több 200-250 éves tölgyfán is megakadt a szemünk, de megemlíteném, hogy láttuk Közép-Európa legnagyobb fehér-tölgyfáját is. Az arborétumban tett sétánk során többször láthattunk kék pávát, amiből több példány is él a park területén, szinte szabadon.

Miután kigyönyörködtük magunkat a növények nyújtotta látványosságokban, az Arborétum területén lévő kikötőben (ami sok-sok évvel ezelőtt víztározóként működött, ma már építészeti műemlék) hajóra ültünk, hogy a Holt-Körösről tekintsük meg Szarvas város nevezetességeit. Miközben gyönyörködtünk a látványosságok sokaságában, a hajón készült finom, házi készítésű limonádét kortyolgattunk. A sétahajózás alatt megcsodálhattuk a szép partvidéket a nevezetességeivel, melyek közül nagyon látványos volt az úszó színpaddal rendelkező szabadtéri színház és a történelmi Magyarország közepét megmutató emlékmű is.

A sétahajózás után a Mini Magyarország makettjainak megtekintését a végére hagytuk. Felejthetetlen élményt nyújtott a precízen megépített mini várak, templomok, hidak, nevezetességek látványa. Sokan rácsodálkoztak egy-egy gyönyörűen elkészített makettnél, hogy „Már ezt is láttam! Ott is voltunk!”. Vegyes érzésekkel konstatáltuk, hogy a sok itt megmutatott történelmi épületet a határainkon kívül tudjuk a jelenkorban megtekinteni teljes valójában. A makettépületek között kiépített kisvasút nemcsak a gyerekek, a felnőttek számára is szórakoztató volt, lebilincselő volt látni mozgó, fütyölő járműveket.

Délutánra kellően elfáradva indultunk haza. A hazaút során betértünk a békésszentandrási Szent András Sörfőzdébe, ahol utunk végén, a nap megkoronázásaként különleges kézműves söröket kóstolhattunk. Volt a sörfőzde kínálatában igazi meggyes, áfonyás, szilvás sörkülönlegesség, melyeket élvezettel fogyasztotunk.

Kellemesen elfáradva, élményekkel gazdagodva tértünk haza, arra gondolva, hogy elmeséljük élményeinket azoknak a kollégáinknak, akik nem tartottak velünk.