Bihar-hegység, 2024. április 27-28.

Utunk első állomása Erdély legszebb és leglátványosabb cseppkőbarlangja, a Bihar-hegység lábánál fekvő kiskohi Medve-barlang volt, mely méltán népszerű a fantasztikus cseppkőalakzataival és a barlangban élt medve csontvázaival.
Egy órányi „barlangolás” után az utunk következő állomása a Mócok Temploma volt, ami egy 1458 m magas csúcson lévő kilátó, ahonnan gyönyörű kilátás kínálkozik az egész fennsíkra a Kék Magurától a Horgas Havasokig. A hegyre vezető úton láthattunk bőséggel krókuszokat és még havat is, így a merészebbek hógolyózással is mulathatták az időt.
A másnapi túránk a Bál réttől indult. Innen a Glavoj réten át a Ponor rétig vezetett az utunk, ahol szemügyre vehettük a pádisi vízrendszer forrásait, illetve dolináit is. A táj mesébe illő volt, nem tudtunk a látvánnyal betelni.
Innen indultunk vissza a Glavoj rétre, ahol az összebarkácsolt kis „éttermekben” lehetőségünk volt enni-inni. A jó levegőn eltöltött ebédszünet után visszasétáltunk a buszunkhoz, hogy élményekkel telve induljunk haza, ami a két nap alatt ért bennünket.
Túlzás nélkül kijelenthetjük, hogy mesébe illő tájakon barangoltunk.